Transformational Cupping®

Is een combinatie van cupping, manuele therapie, voeding en detoxen. Hierbij worden diverse technieken gecombineerd en worden er fantastische resultaten bereikt. Oosterse- en Westerse geneeswijzen worden met elkaar gecombineerd en detoxen met voeding wordt als medicijn toegepast.

Alles wordt in beweging gebracht; de tool is de cup omdat hiermee de huid vacuüm getrokken wordt, verklevingen die daaronder zitten (zowel de oppervlakkige als zeker ook de diepe) worden losgetrokken en het lichaam kan weer doorstromen. Er ontstaat weer ruimte en zuurstofrijk bloed. Knopen schieten los, afvalstoffen en verklevingen met vet schieten los en alles wordt weer doorbloed en gevoed en alle onnodige ballast kan nu afgevoerd worden.

Transformational Cupping® is zeer ruim inzetbaar. Heb je vragen? Of ontvang je graag meer individuele informatie? Neem dan gerust even contact met mij op.

Ik ben opgeleid volgens de gerenommeerde Transformational Cupping® methode. Door het volgen van de wereldwijd nummer één Transformational Cupping® methode van Kim Cupping ben ik volledig gecertificeerd om volgens deze methode te mogen behandelen.

Wist je dat lichamelijke klachten voort kunnen komen uit de ophoping van afvalstoffen waardoor verklevingen en blokkades ontstaan?

Eén of meerdere cupping behandelingen hebben een positief effect op :

• Migraine/hoofdpijn
  • Vastzittende spieren worden losgemaakt, beweeg makkelijker en soepeler
  • Eindelijk afkomen van rugpijn, hoofdpijn, zware benen, pijnlijke armen/schouders, pijnlijke knieën, huidklachten
  • Trauma’s en oud zeer komen eruit. Snel en efficiënt, zonder dat je zelf veel werk hoeft te doen of hoeft te graven in je verleden
  • Een stimulerend effect op het immuunsysteem
  • Bevordert de bloedsomloop en de aanvoer van zuurstofrijk bloed
  • Voert afvalstoffen af en het lymfesysteem kan beter afvoeren en opruimen
  • Brengt emoties in balans
  • Helpt tijdens het burn out proces
  • Vermindert vermoeidheid en stress
  • Kan pijn verlichten of zelfs laten verdwijnen
  • Brengt je meridianen weer in balans
  • Voor een betere verbinding met je lichaam en geest
  • Kom los van klachten, kwaaltjes, ziektes en zwaktes
  • Je gaat er jonger uitzien
  • De organen gaan beter werken
  • Je wordt helderder in je hoofd
  • Het zenuwstelsel gaat beter werken

Er is bijna geen techniek die op zoveel lagen werkt als Transformational Cupping®, dit werkt namelijk op de volgende lagen:

• Huid
  • Vet
  • Afvalstoffen
  • Aderen
  • Striae/littekens
  • Bindweefsel/trauma
  • Meridianen
  • Lymfesysteem
  • Spieren
  • Pezen
  • Gewrichten
  • Energetisch lichaam

Contra-indicaties:

Er mag niet gecupt worden bij:

• Zwangerschap en borstvoeding (er komen veel afvalstoffen vrij)
  • Irritatie van de huid zoals zonnebrand, open wondjes of bloedingen
  • Littekenweefsel jonger dan 6 maanden
  • Huidaandoeningen: Rosacea, Couperose en ernstige spataderen
  • Koorts
  • Ernstig hartfalen
  • Hemofilie
  • Ernstige lever, nier en hartaandoeningen
  • Bij kanker (na chemo geldt een wachttijd van 1 jaar)
  • Na een operatie mag de plek van een operatie pas na 6 maanden worden gecupt

Laat los wat je niet meer dient en kom letterlijk en figuurlijk beter in je vel te zitten!

Een aantal zaken om rekening mee te houden:

• Kom fris/gedoucht naar de behandeling.
  • Drink op de dag van de behandeling genoeg water, minimaal 1,5 tot 2 liter water.
  • Draag (warme) sokken, of neem schone sokken mee.
  • De behandeling kan gevoelig zijn, maar dit verschilt per persoon, Ik werk laagje voor laagje, waarbij altijd de fysieke en mentale grens wordt gewaarborgd, iedere behandeling wordt individueel afgestemd.
  • Een behandeling vindt plaats op de blote huid en ik gebruik olie om de cup te kunnen bewegen.
  • De dagen na de behandeling kan je moe of suf zijn. Je lichaam is hard aan het werk om afvalstoffen af te voeren en te herstellen, blijf voldoende drinken.
  • Er kunnen emoties loskomen tijdens de behandeling, of in de dagen daarna.
  • Spierpijn is mogelijk.
  • De duur van de behandeling is 60 (standaard) of 90 (uitgebreid) minuten.
  • Je kunt rood/blauw worden, maar dit gebeurd niet bij iedereen en dit verschilt per persoon.
  • Let op; bij een behandeling van 60 minuten cup ik 1 zone (vaak is dit aan 1 zijde van het lichaam). Een voorbeeld kan zijn
    - 1 bovenbeen en onderbeen
    - 1 bovenbeen + bil
    - rug, schouders en nek
    - nek, schouder en arm
    - buik (en evt. lovehandles of heup).
    Uiteraard gaat dit in overleg en kijken we wat voor jou op dat moment het best passend is. En soms loopt het tijdens een behandeling anders als vooraf gepland en behandelen we op gevoel dat wat nodig voelt op dat moment. Geen behandeling is gelijk.
  • Kom je voor een cellulite behandeling? Hou er dan rekening mee dat je hiervoor meerdere afspraken nodig hebt en dit niet met 1 afspraak is opgelost. Tijdens je afspraak cup ik 1 zijde van je lichaam, dus zal je voor de andere zijde nog een afspraak nodig hebben. Het is ook mogelijk om een afspraak van 90 minuten te boeken, zodat we beide kanten in een behandeling kunnen meenemen. Wanneer je dit wilt, neem dan even contact met me op om een afspraak te maken, omdat deze optie niet in de agenda staat aangeboden.
  • Bij mannelijke klanten met veel lichaamsbeharing op de plek die gecupt moet worden, is deze techniek alleen mogelijk na scheren of trimmen. Mocht dit nodig zijn, dan verwacht ik dat je dit zelf vooraf aan onze afspraak al gedaan hebt, anders zal deze plek helaas niet gecupt kunnen worden.

Maak een afspraak voor een cupping behandeling

Snel, effectief & resultaatgericht!